2024/02/26 更新

写真a

ハヤシ ユウキ
林 佑樹
Hayashi Yuki
担当
大学院情報学研究科 学際情報学専攻 准教授
現代システム科学域 知識情報システム学類
職名
准教授
所属
情報学研究院
連絡先
メールアドレス

担当・職階

  • 大学院情報学研究科 学際情報学専攻 

    准教授  2022年04月 - 継続中

  • 現代システム科学域 知識情報システム学類 

    准教授  2022年04月 - 継続中

取得学位

  • 博士(情報科学) ( 名古屋大学 )

研究分野

  • 人文・社会 / 教育工学

  • 情報通信 / 学習支援システム

  • 情報通信 / ヒューマンインタフェース、インタラクション

研究概要

  • マルチモーダルインタラクションに関わる研究

  • 会話支援インタフェースに関わる研究

  • 教育・学習支援システムに関わる研究

所属学協会

  • Association for Computing Machinery

    2018年08月 - 継続中   国外

  • APSCE

    2016年11月 - 継続中   国外

  • 教育システム情報学会

    2013年09月 - 継続中   国内

  • ヒューマンインタフェース学会

    2011年04月 - 継続中   国内

  • 人工知能学会

    2009年04月 - 継続中   国内

  • 情報処理学会

    2007年04月 - 継続中   国内

▼全件表示

受賞歴

  • 2021年度 教育システム情報学会 論文賞

    2021年09月   教育システム情報学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 2020年度 教育システム情報学会 研究会優秀賞

    2021年09月   教育システム情報学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 2020年度 人工知能学会 研究会優秀賞

    2021年06月   人工知能学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • ICCE2018 Best Poster Award

    2018年11月   APSCE  

  • 平成29年度 教育システム情報学会 研究会優秀賞

    2018年09月   教育システム情報学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 平成29年度 人工知能学会研究会優秀賞

    2018年06月   人工知能学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • ICCE2017 Best Overall Paper Award

    2017年12月   APSCE  

  • AIED2017 Poster Award

    2017年06月   International AIED Society  

  • 人工知能学会 創設30周年記念特集論文 最優秀賞

    2016年11月   人工知能学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 平成27年度 人工知能学会 研究会優秀賞

    2016年06月   人工知能学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • ICKM2015 Best Poster Award

    2015年11月   International Conference on Knowledge Management  

  • 第39回 教育システム情報学会全国大会 大会奨励賞

    2014年09月   教育システム情報学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 第27回 人工知能学会 全国大会優秀賞

    2013年09月   人工知能学会  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • ICCE 2011 APECE Graduate Student Community Service Award

    2011年12月   APSCE  

  • ICCE 2010 APECE Graduate Student Community Service Award

    2010年12月   APSCE  

  • 平成20年度 電気関係学会東海支部 連合大会奨励賞

    2009年01月   電気関係学会 東海支部  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 平成19年度 情報処理学会東海支部 学生論文奨励賞

    2008年05月   情報処理学会 東海支部  

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • ICCE2007 Nomination for Best Student Paper Award

    2007年11月   APSCE  

▼全件表示

論文

  • Physical WalkとConcept Walkの往還によるオープンエンドなVR型史跡探索学習空間の実現と評価 査読

    松浦碧,瀬田和久,林佑樹

    電子情報通信学会論文誌   J107-D ( 04 )   2024年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Learning Support System to Understand Others Through Dramatic Script Reading and Its Evaluation 査読

    Hanano OKAMOTO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023)   126 - 131   2023年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Development of Learning Support System for Critical Reading of Academic Papers 査読

    Aota NISHIDA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023)   120 - 122   2023年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Overcoming Barriers to Sustainable Dissemination of L2 Learning Resources: An Integrated Framework for Creating and Distributing Dialogue Scenarios 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023)   123 - 125   2023年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Discussion Support Framework Enabling Advice Presentation That Captures Online Discussion Situation 査読

    Yuki Shoji, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 25th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2023), Lecture Notes in Computer Science   14015   606 - 621   2023年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    DOI: 10.1007/978-3-031-35132-7_45

  • Learning Support System That Encourages Self-directed Knowledge Discovery 査読

    Kosuke MATSUDA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    IEICE Transactions on Information and Systems   E106-D ( 02 )   110 - 120   2023年02月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著   国際・国内誌:国際誌  

    DOI: 10.1587/transinf.2022ETP0002

  • 思考の精緻化を促すプレゼンシナリオ設計支援システムの開発 査読

    正門和己, 瀬田和久, 林佑樹

    電子情報通信学会論文誌   J106-D ( 02 )   96 - 109   2023年02月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著   国際・国内誌:国内誌  

    DOI: 10.14923/transinfj.2022LEP0020

  • An Authoring Tool for Task-Oriented Dialogue Scenarios Design in EFL Context 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Research and Practice in Technology Enhanced Learning   18:27   2023年02月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   国際・国内誌:国際誌  

    DOI: 10.58459/rptel.2023.18027

  • Enabling Physical- and Concept-Walk in VR-based Open-ended Historical Leaning Space” 査読

    Aoi MATSUURA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Proc. of 15th Workshop on Technology Enhanced Learning by Posing/Solving Problems/Questions in conjunction with ICCE2022   11 - 15   2022年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 視線・セマンティクスアウェアな教材の作成・利用と学習プロセス可視化フレームワークの開発 査読

    奥津暁夫, 林佑樹, 瀬田和久

    教育システム情報学会誌   39 ( 4 )   452 - 457   2022年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   国際・国内誌:国内誌  

  • マルチモーダルインタラクションアウェアなCSCLシステムの開発・運用・分析を支援する統合プラットフォーム 査読

    林佑樹, 杉本葵, 瀬田和久

    教育システム情報学会誌   39 ( 2 )   235 - 251   2022年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   国際・国内誌:国内誌  

  • Object Categorization Capability of Psychological Potential Field in Perceptual Assessment Using Line-Drawing Images 査読

    Naoyuki AWANO, and Yuki HAYASHI

    Journal of Imaging   8 ( 4 )   12pages   2022年03月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   国際・国内誌:国際誌  

  • Presentation Scenario Design Support System That Prompts Awareness of Other Viewpoints 査読

    Kazumi MASAKADO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 29th International Conference on Computers in Education (ICCE2021)   114 - 116   2021年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Gaze- and Semantics-Aware Learning Material to Capture Learners’ Comprehension Processes 査読

    Akio OKUTSU, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 29th International Conference on Computers in Education (ICCE2021)   81 - 86   2021年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Reflection Support Environment for Creative Discussion Based on Document Semantics and Multimodal Information 査読

    Atsuya SHONO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 29th International Conference on Computers in Education (ICCE2021)   93 - 98   2021年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Authoring Tool for Semi-automatic Generation of Task-Oriented Dialogue Scenarios 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 29th International Conference on Computers in Education (ICCE2021)   41 - 50   2021年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 学習目標の内省を促すセマンティクスアウェアな知的学習支援システム 査読

    油谷知岐, 瀬田和久, 林佑樹, 池田満

    電子情報通信学会論文誌   J104-D ( 8 )   636 - 649   2021年08月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Semantically Enhanced Historical Cartoons Promoting Historical Interpretation 査読

    Daiki MUROYA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Information and Technology in Education and Learning (ITEL)   1 ( 1 )   2021年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • ITS Promoting Realization of Misguided Self-confidence in One's Own Comprehension 査読

    Tomoki ABURATANI, Kazuhisa SETA, Yuki HAYASHI, and Mitsuru IKEDA

    Proc. of 28th International Conference on Computers in Education (ICCE2020)   93 - 95   2020年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Learner Model of Knowledge Grounding in Discovery Learning 査読

    Takuya WADA, Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Tomoko KOJIRI

    Proc. of 28th International Conference on Computers in Education (ICCE2020)   63 - 68   2020年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Services Task Model Based Dialogue Scenarios Design Towards L2 WTC Support Oriented Dialogues Authoring Tool 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2020), Lecture Notes in Computer Science   12185   145 - 163   2020年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Toward Personalized Scaffolding and Fading of Motivational Support in L2 Learner-Dialogue Agent Interactions: An Exploratory Study 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    IEEE Transactions on Learning Technologies   13 ( 3 )   604 - 616   2020年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Model-based Development of Spatial Movement Skill Training System and Its Evaluation 査読

    Ayumi YAMAZAKI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    IEICE Transactions on Information and Systems   E103-D ( 07 )   1710 - 1721   2020年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Learning Support for Historical Interpretation Using Semantically Enhanced Historical Cartoons 査読

    Daiki MUROYA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Proc. of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2020), Lecture Notes in Computer Science   12185   206 - 218   2020年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Multimodal Interaction-aware Integrated Platform for CSCL 査読

    Aoi SUGIMOTO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2020), Lecture Notes in Computer Science   12185   264 - 277   2020年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Psychological Potential Field and Human Eye Fixation on Binary Line-drawing Images: A Comparative Experimental Study 査読

    Naoyuki AWANO, and Yuki HAYASHI

    Computational Visual Media   6 ( 2 )   205 - 214   2020年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Reflection Support System in Ill-defined Problem Solving 査読

    Mariko YOSHIOKA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Proc. of 12th Workshop on Technology Enhanced Learning by Posing/Solving Problems/Questions in conjunction with ICCE2019   405 - 413   2019年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Metacognitive Inference Activity Support by Visualizing Eye-Movement Graph During Critical Reading 査読

    Tatsuya HASHIMOTO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science   159   1995 - 2004   2019年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Internal Self-Conversation Support System by Iteration on Reflective Thinking and Research Documentation 査読

    Tomoki MATSUOKA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science   159   2102 - 2109   2019年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • A Sustainable Training Method of Metacognitive Skills in Daily Lab Activities Using Gaze-aware Reflective Meeting Reports 査読

    Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    The Journal of Information and Systems in Education   18 ( 1 )   16 - 26   2019年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Ontology-based Thought Organization Support System to Prompt Readiness of Intention Sharing and Its Long-term Practice 査読

    Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    The Journal of Information and Systems in Education   18 ( 1 )   27 - 39   2019年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • L2 Learners’ Preferences of Dialogue Agents: A Key to Achieve Adaptive Motivational Support? 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    20th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Lecture Notes in Computer Science   11626   19 - 23   2019年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • プレゼン設計課題を通じた行間読み取り活動診断システムの開発 査読

    油谷知岐, 瀬田和久, 林佑樹, 池田満

    電子情報通信学会論文誌D   J102-D ( 4 )   359 - 363   2019年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Development of a support system for measurement and analysis of thinking processes based on a metacognitive interpretation framework: a case study of dissolution of belief conflict thinking processes 査読

    Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA

    Research and Practice in Technology Enhanced Learning   13:21   2018年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Enhancing Spatial Cognition Skills Based on Cognitive Map Formulation Processes 査読

    Ayumi YAMAZAKI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   377 - 386   2018年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Long-term Practice of Ontology Based Support System for Organizing Thoughts to Cultivate Intention Sharing Skills 査読

    Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   77 - 82   2018年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • A Sustainable Training Method of Metacognitive Skills in Daily Lab-activities 査読

    Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   304 - 309   2018年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Historical Cartoon Semantics Based Learning Support to Enhance Historical Interpretation 査読

    Daiki MUROYA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   110 - 112   2018年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 自作論文を対象とした学習者と指導者の視線情報に基づくメタ認知的推察活動の活性化 査読

    林佑樹, 荻野了, 瀬田和久

    ヒューマンインタフェース学会論文誌   20 ( 4 )   501 - 510   2018年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Eye-Sizhi: Gaze-aware Training and Analysis Environment for Metacognitive Skills in Belief Conflict Resolution Tasks 査読

    Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA

    1st International Interdisciplinary Symposium on Reading Experience & Analysis of Documents (READ2018), Extended abstract   2018年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Prompting Metacognitive Knowledge Acquisition Based on Eye-movements Information to One’s Research Meeting Report 査読

    Kazuhisa SETA, Ryo OGINO, and Yuki HAYASHI

    1st International Interdisciplinary Symposium on Reading Experience & Analysis of Documents (READ2018), Extended abstract   2018年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Adding Communicative and Affective Strategies to an Embodied Conversational Agent to Enhance Second Language Learners' Willingness to Communicate 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    International Journal of Artificial Intelligence in Education Springer   29 ( 1 )   29 - 57   2018年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • 言語・非言語アウェアなCSCLシステム開発プラットホーム 査読

    杉本葵, 林佑樹, 瀬田和久

    電子情報通信学会論文誌   J101-D ( 4 )   713 - 724   2018年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Diagnosing Learning Attitudes of Thinking Between the Lines 査読

    Tomoki ABURATANI, Kazuhisa SETA Yuki HAYASHI, and Mitsuru IKEDA

    Proc. of 6th Asian Conference on Information Systems (ACIS2017)   239 - 244   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Framework for Building a Thinking Processes Analysis Support System: A Case Study of Belief Conflict Thinking Processes 査読

    Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA

    Proc. of 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017)   21 - 30   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Can Conversational Agents Foster Learner's Willingness To Communicate in a Second Language? : Effects of Communication Strategies and Affective Backchannels 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017)   835 - 844   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Multimodal Interaction Aware Platform for Collaborative Learning 査読

    Aoi SUGIMOTO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017)   316 - 325   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Inquiry-based Support System to Improve Intention Sharing Skills 査読

    Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017)   74 - 79   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Semantically Enhanced Gaze-aware Historical Cartoons to Encourage Historical Interpretation 査読

    Daiki MUROYA, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017)   107 - 109   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Enhancing Metacognitive Inference Activities Using Eye-movements on One's Academic Paper 査読

    Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 10th Workshop on Technology Enhanced Learning by Posing/Solving Problems/Questions in conjunction with ICCE2017   460 - 470   2017年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • SOLS: An LOD Based Semantically Enhanced Open Learning Space Supporting Self-Directed Learning of History 査読

    Corentin JOUAULT, Kazuhisa SETA and Yuki HAYASHI

    IEICE Transactions on Information and Systems 雑誌   E100-D ( 10 )   2556 - 2566   2017年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Toward a Supporting System of Communication Skill: The Influence of Functional Roles of Participants in Group Discussion 査読

    Qi ZHANG, Hung-Hsuan HUANG, Seiya KIMURA, Shogo OKADA, Yuki HAYASHI, Yutaka TAKASE, Yukiko NAKANO, Naoki OHTA, Kazuhiro KUWABARA

    Proc. of 19th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2017) Springer-Verlag   10283   178 - 188   2017年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Communication Strategies and Affective Backchannels for Conversational Agents to Enhance Learners' Willingness to Communicate in a Second Language 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 18th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   10331   459 - 462   2017年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Accessible Multimodal-interaction Platform for Computer-supported Collaborative Learning System 査読

    Yuki HAYASHI, Aoi SUGIMOTO, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 11th International Conference on Ubiquitous Information Management and Communication (ACM-IMCOM(ICUIMC)2017)   2017年01月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • マルチモーダル情報に基づくグループ会話におけるコミュニケーション能力の推定 査読

    岡田将吾, 松儀良広, 中野有紀子, 林佑樹, 黄宏軒, 高瀬裕, 新田克己

    人工知能学会論文誌   31 ( 6 )   1 - 12   2016年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • LOD Based Semantically Enhanced Open Learning Space Raises Engagement for Historical Deep Consideration 査読

    Corentin JOUAULT, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

    Proc. of 24th International Conference on Computers in Education (ICCE2016)   54 - 63   2016年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Ontology-based Systemization Approach to Capture Meta-level Thinking Processes from Gaze Behaviors 査読

    Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA

    Proc. of 24th International Conference on Computers in Education (ICCE2016)   70 - 75   2016年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Estimating Communication Skills using Dialogue Acts and Nonverbal Features in Multiple Discussion Datasets 査読

    Shogo OKADA, Yoshihiko OHTAKE, Yukiko I. NAKANO, Yuki HAYASHI, Hung-Hsuan HUANG, Yutaka TAKASE, and Katsumi NITTA

    Proc. of 18th ACM International Conference on Multimodal Interaction (ICMI2016)   169 - 176   2016年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • SOLS: A Semantically Enriched Learning System Using LOD Based Automatic Question Generation 査読

    Corentin JOUAULT, Kazuhisa SETA and Yuki HAYASHI

    Proc. of 15th International Semantic Web Conference (ISWC2016)   2016年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Content-Dependent Question Generation using LOD for History Learning in Open Learning Space 査読

    Corentin JOUAULT, Kazuhisa SETA and Yuki HAYASHI

    New Generation Computing Springer-Verlag   34 ( 4 )   367 - 393   2016年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Web-services Based Conversational Agent to Encourage Willingness to Communicate in EFL context 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    The Journal of Information and Systems in Education   15 ( 1 )   15 - 27   2016年08月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Gaze-aware Thinking Training Environment to Analyze Internal Self-conversation Process 査読

    Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA

    18th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2016)   9735   115 - 125   2016年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Predicting Participation Styles using Co-occurrence Patterns of Nonverbal Behaviors in Collaborative Learning 査読

    Yukiko I. NAKANO, Sakiko NIHONYANAGI, Yutaka TAKASE, Yuki HAYASHI, and Shogo OKADA

    17th ACM International Conference on Multimodal Interaction (ICMI2015)   91 - 98   2015年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • HCI Approach to Enhancing Willingness to Communicate in EFL Context 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    11th International Conference on Knowledge Management (ICKM2015)   459 - 461   2015年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Reflection Support Environment for Social Skill Trainer Using Comic Strip Conversations 査読

    Hiroki TANIGUCHI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    11th International Conference on Knowledge Management (ICKM2015)   477 - 479   2015年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • A Conversational Agent to Encourage Willingness To Communicate in the Context of English as a Foreign Language 査読

    Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

    Proc. of 19th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science   60   1433 - 1442   2015年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Design and Evaluation of Mirror Interface MIOSS to Overlay Remote 3D Spaces 査読

    Ryo ISHII, Shiro OZAWA, Akira KOJIMA, Kazuhiro OTSUKA, Yuki HAYASHI, and Yukiko I. NAKANO

    Design and Evaluation of Mirror Interface MIOSS to Overlay Remote 3D Spaces", Proc. of 15th IFIP TC.13 International Conference on Human-Computer Interaction - INTERACT 2015, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   9299   319 - 326   2015年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 3次元空間を重畳する鏡インタフェースMIOSSの提案と評価 査読

    石井亮,小澤史朗,小島明,大塚和弘,林佑樹,中野有紀子

    ヒューマンインタフェース学会論文誌   17 ( 3 )   255 - 264   2015年08月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Generating Quizzes for History Learning based on Wikipedia Articles 査読

    Yoshihiro TAMURA, Yukiko I. NAKANO, Yuki HAYASHI, and Yutaka TAKASE

    Proc. of 17th International Conference on Human-Computer Interaction, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   9192   337 - 346   2015年08月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Quality of LOD based Semantically Generated Questions 査読

    Corentin JOUAULT, Kazuhisa SETA and Yuki HAYASHI

    Proc. of 17th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   9112   662 - 665   2015年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • グループディスカッションコーパスの構築および性格特性との関連性の分析 査読

    林佑樹,二瓶芙巳雄,中野有紀子,黄宏軒,岡田将吾

    情報処理学会論文誌   56 ( 4 )   1217 - 1227   2015年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Estimating User’s Attitude in Multimodal Conversational System for Elderly People with Dementia 査読

    Naoko SAITO, Shogo OKADA, Katsumi NITTA, Yukiko I. NAKANO, and Yuki HAYASHI

    Turn-Taking and Coordination in Human-Machine Interaction: Papers from the 2015 AAAI Spring Symposium   100 - 103   2015年03月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Estimating Utterance Tags in Collaborative Learning using Prosodic Features 査読

    Yuki HAYASHI, Shunsuke OSARAGI, and Yukiko I. NAKANO

    10th International Conference on Knowledge Management   2014年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Predicting Influential Statements in Group Discussions using Speech and Head Motion Information 査読

    Fumio NIHEI, Yukiko I. NAKANO, Yuki HAYASHI, Hung-Hsuan HUANG, and Shogo OKADA

    16th ACM International Conference on Multimodal Interaction   136 - 143   2014年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Analyzing Co-occurrence Patterns of Nonverbal Behaviors in Collaborative Learning 査読

    Sakiko NIHONYANAGI, Yuki HAYASHI, and Yukiko I. NAKANO

    16th ACM International Conference on Multimodal Interaction, 7th Workshop on Eye Gaze in Intelligent Human Machine Interaction   33 - 37   2014年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Case-based Reasoning Approach for Utilization of Past Remarks as Advice for Collaborative Learning 査読

    Tomoko KOJIRI, Shuto OHATA, and Yuki HAYASHI

    International Journal of Knowledge and Web Intelligence   5 ( 1 )   36 - 48   2014年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Determining Robot Gaze according to Participation Roles in Multiparty Conversations 査読

    Takashi YOSHINO, Yuki HAYASHI, and Yukiko I. NAKANO

    2nd International Conference on Human-Agent Interaction   277 - 280   2014年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Estimating Collaborative Attitudes based on Non-verbal Features in Collaborative Learning Interaction 査読

    Yuki HAYASHI, Haruka MORITA, and Yukiko I. NAKANO

    18th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science   35   986 - 993   2014年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Modification of past remarks for activating discussion in collaborative learning 査読

    Fumito NATE, Yuki HAYASHI, and Tomoko KOJIRI

    18th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science   35   803 - 811   2014年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Learning Support Interface for Arithmetic Word Problem Based on Eye Movements Reduction 査読

    Tomoko KOJIRI, Kento NAKAMURA, and Yuki HAYASHI

    16th Int. Conf. on Human-Computer Interaction, Communications in Computer and Information Science Springer   435   101 - 105   2014年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 協調学習における非言語情報に基づく学習態度の可視化 査読

    林佑樹,小川裕史,中野有紀子

    情報処理学会論文誌   55 ( 1 )   189 - 198   2014年01月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • 非言語情報に基づく受話者推定機構を用いた多人数会話システム 査読

    中野有紀子,馬場直哉,黄宏軒,林佑樹

    人工知能学会論文誌   29 ( 1 )   69 - 79   2014年01月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • A Dominance Estimation Mechanism using Eye-gaze and Turn-taking Information 査読

    Misato YATSUSHIRO, Naoya IKEDA, Yuki HAYASHI, and Yukiko I. NAKANO

    6th Workshop on Eye Gaze in Intelligent Human Machine Interaction   13 - 18   2013年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Implementation and Evaluation of Multimodal Addressee Identification Mechanism for Multiparty Conversation Systems 査読

    Yukiko I. NAKANO, Naoya BABA, Hung-Hsuan HUANG, and Yuki HAYASHI

    15th ACM Int. Conf. on Multimodal Interaction   35 - 42   2013年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Collaborative Learning Environment for Discussing Topic Explanation Skill Based on Presentation Slide 査読

    Tomoko KOJIRI, Hayato NASU, Keita MAEDA, Yuki HAYASHI, and Toyohide WATANABE

    12th Euro. Conf. on e-Learning   1   199 - 208   2013年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Visualization System for Analyzing Collaborative Learning Interaction 査読

    Yuki HAYASHI, Yuji OGAWA, and Yukiko I. NAKANO

    17th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science Elsevier   22   1379 - 1387   2013年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Searching Emotional Scenes in TV Programs based on Twitter Emotion Analysis 査読

    Takashi YAMAUCHI, Yuki HAYASHI, and Yukiko I. NAKANO:

    15th Int. Conf. on Human-Computer Interaction, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   8029   432 - 441   2013年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • An Experimental Environment for Analyzing Collaborative Learning Interaction 査読

    Yuki HAYASHI, Yuji OGAWA, and Yukiko I. NAKANO

    15th Int. Conf. on Human-Computer Interaction, Lecture Notes in Computer Science Springer-Verlag   8018   43 - 52   2013年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Utilization of Past Remarks of Similar Speech Pattern as Advice for Collaborative Learning 査読

    Tomoko KOJIRI, Shuto OHATA, and Yuki HAYASHI

    6th Int. Conf. on Intelligent Interactive Multimedia Systems and Services   319 - 328   2013年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Multiple-Choice Cloze Exercise Generation through English Grammar Learning Support 査読

    Ayse Saliha SUNAR, Yuki HAYASHI, and Toyohide WATANABE

    International Journal of Knowledge and Web Intelligence   4 ( 1 )   79 - 92   2013年03月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • A Communication Support Interface Based on Learning Awareness for Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    4th Workshop on Eye Gaze in Intelligent Human Machine Interaction   2012年10月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Focusing Target Estimation for Supporting Awareness of Individual Learning Activity in Collaborative Learning 査読

    Junya TANAKA, Yuki HAYASHI, and Tomoko KOJIRI

    16th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems   1051 - 1060   2012年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Mistake detection method in Chinese-Japanese translation for Japanese learning support 査読

    Xicen ZHANG, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    International Journal of Knowledge and Web Intelligence   3 ( 1 )   33 - 44   2012年07月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Generation Method of Multiple-Choice Cloze Exercises in Computer-Support for English-Grammar Learning 査読

    Ayse Saliha SUNAR, Dai INAGI, Yuki HAYASHI, and Toyohide WATANABE

    5th Int. Conf. on Intelligent Interactive Multimedia Systems and Services   14   289 - 298   2012年05月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 貢献への気づきを反映した議論支援インタフェース 査読

    林佑樹, 小尻智子, 渡邉豊英

    情報処理学会論文誌   53 ( 4 )   1461 - 1471   2012年04月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • 発言アウェアネスに基づいた対話インタフェースの構築 査読

    林佑樹, 小尻智子, 渡邉豊英

    ヒューマンインタフェース学会論文誌   14 ( 1 )   77 - 88   2012年02月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Interaction Based on Contribution Awareness in Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    15th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   6882 ( Part II )   104 - 113   2011年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Japanese Learning Support for Chinese-Japanese Translation 査読

    Xicen ZHANG, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    15th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   6883 ( Part III )   578 - 586   2011年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Skill-up Support for Slide Composition through Discussion 査読

    Keita MAEDA, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    15th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   6883 ( Part III )   637 - 646   2011年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • A Method for Detecting Focusing Utterance through Discussion in Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    18th Int. Conf. on Computers in Education   186 - 190   2010年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Topic Visualization for Understanding Research Paper in Collaborative Discussion 査読

    Masato AOKI, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    14th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   6279 ( Part IV )   153 - 162   2010年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Communication Support Visual Interface for Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    23rd Int. Conf. on Industrial, Engineering & Other Applications of Applied Intelligent Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence   6098 ( Part III )   239 - 248   2010年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Focus Support Interface Based on Actions for Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    International Journal of Neurocomputing   73 ( 4-6 )   669 - 675   2010年01月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Focusing-support Interactive Interface in Collaborative Learning Environment 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    17th Int. Conf. on Computers in Education   385 - 387   2009年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Focus Support Interface Based on Collaborative Learning Activity 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    12th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   5177 ( Part I )   322 - 329   2008年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Detection of Focusing Target in Collaborative Learning Based on Activity 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    World Conf. on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications   1034 - 1039   2008年06月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • Focusing Support Interface for Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    The Journal of Information and Systems in Education   6 ( 1 )   17 - 25   2008年03月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Computer-Supported Focusing Interface for Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    15th Int. Conf. on Computers in Education   123 - 130   2007年11月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

  • 協調学習における没入型円卓場インタフェース 査読

    林佑樹,小尻智子,渡邉豊英

    情報科学技術レターズ   6   337 - 338   2007年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   共著区分:共著  

  • Immersive Round-Table Interface in Collaborative Learning 査読

    Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

    11th Int. Conf. on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Lecture Notes in Artificial Intelligence Springer-Verlag   4694 ( Part III )   769 - 776   2007年09月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   共著区分:共著  

▼全件表示

書籍等出版物

  • 教育工学選書第4巻 教育工学とシステム開発

    小尻智子, 林佑樹( 担当: 共著)

    ミネルヴァ書房  2012年10月 

     詳細を見る

    担当ページ:147-156  

  • Innovations in Intelligent Machines-2 Studies in Computational Intelligence

    Masato AOKI, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE( 担当: 共著)

    Springer-Verlag Berlin Heidelberg  2012年01月 

     詳細を見る

    担当ページ:185-201  

MISC(その他記事)

  • 学習・教授のインタラクションに基づく教育システム情報学マップのプロトタイプ 招待

    山元翔, 田和辻可昌, 林佑樹

    教育システム情報学会誌   40 ( 2 )   131 - 140   2023年04月

     詳細を見る

    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)   国際・国内誌:国内誌  

    DOI: 10.14926/jsise.39.187

  • インタラクティブな教育システム情報学マップのメタ視点からの構想 招待

    林佑樹

    教育システム情報学会誌   39 ( 2 )   187 - 192   2022年04月

     詳細を見る

    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)   国際・国内誌:国内誌  

    DOI: 10.14926/jsise.39.187

  • オープンエンドな学習空間における主体的学びの知的支援 ─オントロジーとLOD に基づくセマンティクスアウェアな問いのモデリング─ 招待

    瀬田和久, JOUAULT Corentin, 林佑樹

    人工知能   35 ( 2 )   208 - 215   2020年03月

     詳細を見る

    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)   国際・国内誌:国内誌  

    DOI: 10.11517/jjsai.35.2_208

  • 会話エージェントと学習支援 招待

    アイエドゥン・エマヌエル, 林佑樹, 瀬田和久

    教育システム情報学会誌   36 ( 4 )   221 - 232   2019年10月

     詳細を見る

    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)   国際・国内誌:国内誌  

    DOI: 10.14926/jsise.36.221

産学官連携可能研究(シーズ)概要

  • 多人数マルチモーダルインタラクションの分析・モデル化に関わる研究

  • 協調学習・議論における会話支援インタフェースに関わる研究

  • ヒューマンセンシング技術を用いた学習支援システムに関わる研究

担当授業科目

  • 知識情報システム学特別演習B

    2021年度    

  • 知識情報システム学特別演習A

    2021年度    

  • 知識情報システム学卒業研究

    2021年度    

  • 知識情報システム学英語演習

    2021年度    

  • ヒューマンコンピュータインタラクション

    2021年度    

  • 情報基礎(情報社会と情報倫理を含む。)

    2021年度    

  • 知識情報システム学演習IV

    2021年度    

  • 知識情報システム学演習III

    2021年度    

  • 知識情報システム学演習II

    2021年度    

  • 知識科学特論

    2021年度    

▼全件表示