2022/04/13 更新

写真a

サイモン トマス
サイモン トマス
Simon Thomas
担当
国際基幹教育機構 准教授
職名
准教授
所属
国際基幹教育研究院

担当・職階

  • 国際基幹教育機構 

    准教授  2022年04月 - 継続中

取得学位

  • PhD. ( University of Lancaster, United Kingdom )

  • MSc. ( University of Surrey, United Kingdom )

研究概要

  • Research interests are influenced by the teaching of Academic English writing and presentation. Themes include: language acquisition, the influences of technology on teacher choices in the classroom, the motivational and learning effects of a bring your own device policy for students, and developing independent learners through reflective practices and attributional retraining.

所属学協会

  • Japan Association for Language Education & Technology

    2012年 - 継続中

  • Japan Association of Language Teachers

    2009年 - 継続中   国内

  • JALT CALL Special Interest Group

    2009年 - 継続中

受賞歴

  • 学長表彰(社会貢献部門、個人表彰

    2020   大阪府立大学  

  • 機構長教育奨励賞

    2016   大阪府立大学高等教育推進部門  

  • 機構長教育奨励賞

    2013   大阪府立大学高等教育推進部門  

  • 機構長教育奨励賞

    2010   大阪府立大学高等教育推進部門  

学歴

  • University of Lancaster, United Kingdom   教育工学   博士課程   卒業・修了

    2010年02月 - 2018年09月

  • University of Surrey, United Kingdom   English Language Teaching Management   修士課程   卒業・修了

    2005年03月 - 2008年06月

論文

  • Student’s evaluation of a classroom bring-your-own-device (BYOD) policy 査読

    Thomas, S.

    The JALT CALL Journal 雑誌   16 ( 1 )   29 - 49   2020年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

  • Reflection on a teacher’s English language teaching workshop 2019

    Thomas, S., & Healy, D.

    Language and Culture, Osaka Prefecture University 雑誌   19   11 - 40   2020年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Cultural dimensions of online learning.

    Thomas, S.

    Bulletin of the Osaka Prefecture University Humanities and Social Sciences 雑誌   63   75 - 100   2019年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

  • Impacting motivation, identity and autonomy in learning by increasing the appeal of tools

    Thomas, S.

    CLaSIC 2018 – The Eighth CLS International Conference. National University of Singapore, Center for Language Studies, Singapore   2018年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

  • Knowledge collaboration in non-organic virtual communities of practice: The benefits, barriers and motivations

    Toland, S., & Thomas, S.

    CLaSIC 2018 – The Eighth CLS International Conference. National University of Singapore, Center for Language Studies, Singapore   2018年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Music Festival: Looking for a headliner and opening act

    Thomas, S. & Toland, S.

    New Ways in Teaching with Music 著書 TESOL Press: Alexandria, USA   2017年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Make a music video with a social message

    Toland, S., & Thomas, S.

    New Ways in Teaching with Music TESOL Press: Alexandria, USA   2017年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Comical contraptions: Internet resources and digital literacy

    Thomas, S. & Toland, S.

    New Ways in Teaching with Humor 著書 TESOL Press: Alexandria, USA   2016年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Humorous online commercials

    Toland, S., & Thomas, S.

    New Ways in Teaching with Humor 著書 TESOL Press: Alexandria, USA   2015年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Phenomenographic study to identify teachers’ experiences of computer assisted language learning classrooms

    Thomas, S.

    Bulletin of the Osaka Prefecture University Humanities and Social Sciences 雑誌   63   75 - 100   2015年

  • A stepping-stone to skills building with students’ chosen topics 査読

    Thomas, S.

    The Language Teacher 雑誌   39 ( 2 )   35 - 36   2015年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

  • Imitating podcasts by providing audio content to support and enhance language learning 査読

    Thomas, S.

    JALTCALL Journal 雑誌   11 ( 1 )   3 - 17   2015年

  • What’s in a Wiki for me? How a Wiki can be used to enhance a language learning classroom and student collaboration

    Thomas, S.

    The Journal of Teachers Helping Teachers 雑誌   1 ( 1 )   11 - 32   2013年

  • Virtual communities of practice: An inquiry into the creation, benefits, motivations, enablers and barriers to participation 査読

    Thomas, S.

    JALTCALL Journal 雑誌   7 ( 2 )   235 - 249   2011年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

  • English language learning through culture promotion and computer assisted language learning technology – The English at Fudai Wiki

    Britton, J. & Thomas, S.

    Osaka Prefecture University, The Language Center Journal 雑誌   ( 10 )   2011年

     詳細を見る

    共著区分:共著  

  • Using Wikis in an online socially-networked classroom

    Thomas, S.

    Third International Wireless Ready Symposium: Digital Technologies in Language Education   2009年

     詳細を見る

    共著区分:単著  

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Applying Keller’s model of instructional design to positively affect learning 国際会議

    Thomas, S.

    2019 Taipei Tech International Conference on Applied Linguistics. GIS Taipei Tech Convention Center, Taipei, Taiwan  2019年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • A process method of instructional design to increase learner motivation 国際会議

    Thomas, S.

    The 17th Asia TEFL International Conference, Bangkok, Thailand  2019年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Impacting motivation, identity and autonomy in learning by increasing the appeal of tools 国際会議

    Thomas, S.

    CLaSIC 2018 – The Eighth CLS International Conference. National University of Singapore, Center for Language Studies, Singapore  2018年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Knowledge collaboration in non-organic virtual communities of practice: The benefits, barriers and motivations 国際会議

    Toland, S. & Thomas, S.

    CLaSIC 2018 – The Eighth CLS International Conference. National University of Singapore, Center for Language Studies, Singapore.  2018年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Virtual communities of practice: An inquiry into the creation, benefits, motivations, enablers and barriers to participation 国際会議

    Thomas, S.

    JALTCALL Conference 2012, Hirano School of Management (Konan CUBE), Nishinomiya, Japan  2012年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • English language learning through culture promotion and computer assisted technology – Wiki 国内会議

    Thomas, S.

    Osaka Prefecture University, Special presentation  2010年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Overcoming challenges and preparing learners for the future through travel motivated projects

    Thomas, S.

    Osaka/Kobe JALT & Kansai University of International Studies Forum “Overcoming Challenges for High School and University Language Teaching, Kansai University of International Studies, Japan  2010年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Technology enhanced classrooms and Wiki: Facilitating the integration of French exchange students into life and study in Japan and building relations with Japanese students 国際会議

    Thomas, S.

    Fourth International Wireless Ready Symposium: Digital Technologies in Language Education, Nagoya University of Commerce and Business, Nagoya, Japan  2010年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • East meets west online as a precursor to an international exchange program 国際会議

    Thomas, S.

    Asian Conference on Arts and Humanities 2010, Osaka, Japan  2010年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

  • Wiki – The online collaborative classroom 国際会議

    Thomas, S.

    Third International Wireless Ready Symposium: Digital Technologies in Language Education, Nagoya University of Commerce and Business, Nagoya, Japan  2009年 

     詳細を見る

    会議種別:ポスター発表  

▼全件表示

担当授業科目

  • Academic English IV

    2021年度    

  • Academic English III

    2021年度    

  • Academic English IV

    2021年度    

  • Academic English III

    2021年度    

  • Academic English IV

    2021年度    

  • Academic English III

    2021年度    

  • Academic English IV

    2021年度    

  • Academic English III

    2021年度    

  • English Seminar K

    2021年度    

  • Academic English IV

    2021年度    

  • Academic English III

    2021年度    

▼全件表示