Updated on 2024/04/04

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HATANO Kai
 
Organization
Faculty of Liberal Arts, Sciences and Global Education Associate Professor
Graduate School of Sustainable System Sciences Division of Sustainable System Sciences
Title
Associate Professor
Affiliation
Institute of Liberal Arts, Sciences and Global Education
Contact information
メールアドレス

Position

  • Faculty of Liberal Arts, Sciences and Global Education 

    Associate Professor  2022.04 - Now

  • Graduate School of Sustainable System Sciences Division of Sustainable System Sciences 

    Associate Professor  2022.04 - Now

Degree

  • 修士(学術) ( Kobe University )

  • 修士(教育学) ( Kyoto University )

  • 博士(教育学) ( Kyoto University )

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Educational psychology  / adolescence, adulthood, identity, personality, well-being

  • Humanities & Social Sciences / Educational technology  / university students, meta-cognition, self-regulation, motivation

  • Humanities & Social Sciences / Tertiary education  / 学習成果、アクティブラーニング、内部質保証、教学IR

Research Interests

  • 青年心理学、発達心理学、パーソナリティ心理学、大学教育学

  • adolescence, emerging adulthood, personality, identity, well-being

Research subject summary

  • 生涯発達におけるアイデンティティ発達と心理的健康のダイナミクス

  • 大学生の主体的な学習態度の形成と促進に関する実証的研究

Research Career

  • the developmental associations betwen identity and psychosocial functioning

    identity, psychosocial functioning, adolescence , young adulthood  International Joint Research

    2014.04 - Now 

  • the relationships between active-learning attitude and personal growth during university

    active learning attitude, university students, learning and development, learning outcomes  Individual

    2014.04 - Now 

Professional Memberships

  • European Association for Research on Adolescence

    2014.10 - 2016.09   Overseas

  • 日本心理学会

    2013.04 - Now   Domestic

  • 日本教育工学会

    2012.04 - Now   Domestic

  • 日本発達心理学会

    2012.04 - Now   Domestic

  • 大学教育学会

    2011.04 - Now   Domestic

  • 日本教育心理学会

    2010.04 - Now   Domestic

  • 日本青年心理学会

    2009.04 - Now   Domestic

  • 日本パーソナリティ心理学会

    2009.04 - 2020.03   Domestic

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Committee Memberships (off-campus)

  • 数学マネジメントアドバイザリーボード委員   国立大学法人和歌山大学  

    2023.10 - 2025.03 

  • 臨床研究倫理審査委員会委員   桐蔭横浜大学  

    2023.09 - 2024.03 

  • 事業構想委員会委員   大学教育学会  

    2023.08 - Now 

  • 代議員   大学教育学会  

    2023.04 - Now 

  • 出版企画委員会委員   日本発達心理学会  

    2023.04 - Now 

  • 評議員   学校法人清教学園  

    2023.04 - Now 

  • 令和4年度夜間スキルアップ講座講師   大阪市  

    2023.01 - 2023.02 

  • 成果発表会アドバイザー   大阪府立四條畷高等学校  

    2023.01 

  • FDセミナー講師   神戸学院大学  

    2022.11 

  • 探求チャレンジⅡ中間報告会運営アドバイザー   大阪府立四条畷高校  

    2022.09 

  • Editorial Board   Journal of Youth and Adolescence  

    2022.06 - Now 

  • 中期計画検討部会 部会長   大学IRコンソーシアム  

    2022.04 - Now 

  • Assitant editor   Journal of Adolescence  

    2022.03 - Now 

  • 講演・出版等企画小委員会委員   日本心理学会  

    2021.11 - Now 

  • 京都大学高等教育研究編集委員   京都大学京都大学高等教育研究開発推進センター  

    2021.07 - 2022.03 

  • 将来構想検討WG:研究活性小委員会委員   日本発達心理学会  

    2021.04 - 2021.10 

  • 編集委員   日本教育工学会  

    2020.07 - Now 

  • Editorial Board   Identity: An International Journal of Theory and Research  

    2020.04 - Now 

  • 編集委員   日本発達心理学会  

    2020.01 - 2021.12 

  • 優秀論文賞選考委員   日本教育心理学会  

    2020 

  • 編集委員   日本青年心理学会  

    2019.04 - 2022.03 

  • 国際交流委員   日本青年心理学会  

    2018.04 - Now 

  • 常任編集委員   日本教育心理学会  

    2017.01 - 2019.09 

  • 編集委員   日本パーソナリティ心理学会  

    2015.09 - 2019.09 

  • Student and Early Career Network, National representative   European Association for Research on Adolescence  

    2014.10 - 2016.09 

  • 研究委員   日本青年心理学会  

    2012.10 - 2015.09 

  • 経常的交流委員   日本パーソナリティ心理学会  

    2012.04 - 2014.03 

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Awards

  • 若手奨励賞(人文・社会科学部門)

    2023.10   大阪公立大学  

  • 国際賞・奨励賞

    2023.09   日本心理学会  

     More details

    Country:Japan

  • 国際奨励賞

    畑野快

    2023.03   日本発達心理学会  

     More details

    Country:Japan

  • 学長表彰(教育)

    2021.08   大阪府立大学  

  • 機構長奨励賞

    2020.04   高等教育推進機構  

     More details

    Country:Japan

  • 大学教育学会論文賞受賞

    2016.06   大学教育学会  

     More details

    Country:Japan

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Job Career (off-campus)

  • 日本学術振興会特別研究員(PD)

    2014.04 - 2014.09

  • 日本学術振興会特別研究員(DC2) 

    2013.04 - 2014.03

Education

  • Kyoto University   Graduate School, Division of Education   Doctor's Course   Graduated/Completed

    2009.04 - 2014.03

  • Kyoto University   Graduate School, Division of Education   The first semester of doctoral program   Graduated/Completed

    2009.04 - 2011.03

  • Kobe University   Master's Course   Graduated/Completed

    2007.04 - 2009.03

  • Osaka Kyoiku University   Faculty of Education   Bachelor's Course   Graduated/Completed

    2002.04 - 2006.03

Papers

  • Motivation to lead in Japan: validation of a Japanese version of the motivation to lead scale. Reviewed

    Tanaka, S., Hatano, K., Ikeda, M., & Nakahara, J.

    Frontiers in Psychology   14   1328593   2024.01

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    Other URL: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.1328593/full

    Repository URL: http://hdl.handle.net/10466/0002001398

  • Relationship between Personality Traits and Subjective Well-Being in Emerging Adulthood: Moderating Role of Independent and Interdependent Self-Construal Reviewed

    Kai Hatano, Tetsuya Kawamoto, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Megumi Ikeda, Satoshi Tanaka, Jun Nakahara

    Journal of Youth and Adolescence   2023.12

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Kind of work:Joint Work   International / domestic magazine:International journal  

    During emerging adulthood, individuals’ subjective well-being declines owing to challenges regarding identity, work, and romantic relationships. Although the relationships among personality traits, self-construal, and well-being have been examined, studies have focused on personal rather than relational subjective well-being. Furthermore, self-construal’s moderating effect on the relationship between personality traits and subjective well-being remains unclear. Therefore, this study examined the relationships among the Big-five personality traits and subjective well-being (life satisfaction, happiness, and interdependent happiness) and the moderating effect of self-construal among 1548 Japanese emerging adults (Mage = 22.24, SD = 1.01). Regression analysis indicated that all aspects of subjective well-being were negatively associated with neuroticism and positively associated with extraversion, independent and interdependent self-construal. Further, agreeableness was positively associated with personal and relational well-being. Independent or interdependent self-construal can moderate the relationships between neuroticism, extraversion, and agreeableness and subjective well-being. Overall, these findings provide valuable insights for improving Japanese emerging adults’ well-being.

    DOI: https://doi.org/10.1007/s10964-023-01918-z

    DOI: https://doi.org/10.1007/s10964-023-01918-z

  • Adolescents’ Identity Development Predicts the Transition and the Adjustment to Tertiary Education or Work. Reviewed International coauthorship

    Kazumi, Sugimura, Shogo, Hihara, Kai, Hatano, Elisabetta, Crocetti

    Journal of youth and Adolescence   52   2344 - 2356   2023.08

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: https://doi.org/10.1007/s10964-023-01838-y

    DOI: https://doi.org/10.1007/s10964-023-01838-y

  • 授業の経験に対するリフレクションと学習成果との関連:大学生を対象としたリフレクション尺度の開発を通して Reviewed

    大山牧子, 畑野快

    日本教育工学会論文誌   47 ( 2 )   217 - 228   2023.02

     More details

    Authorship:Last author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:Domestic journal  

    DOI: https://doi.org/10.15077/jjet.46092

  • Patterns of Personality Development and Psychosocial Functioning in Japanese Adolescents: A Four-Wave Longitudinal Study Reviewed

    Kai Hatano, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Tetsuya Kawamoto

    Journal of Youth and Adolescence   52   1074 - 1087   2023.01( ISSN:0047-2891 ( eISSN:1573-6601

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: 10.1007/s10964-022-01720-3

    PubMed

    Other URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10964-022-01720-3/fulltext.html

  • Validation of the revised version of the compound psychological capital scale (CPC-12R) Reviewed

    Megumi Ikeda, Kai Hatano, Satoshi Tanaka, Jun Nakahara

    Frontiers in Psychology   13   1053601   2023.01( ISSN:1664-1078 ( eISSN:1664-1078

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    This study developed a Japanese version of the Revised Version of the Compound Psychological Capital Scale (CPC-12R) and tested its reliability and construct validity. The participants were 1,000 young adults (500 university students and 500 employees) recruited through an internet survey. Confirmatory factor analysis showed that the four first-order factors (hope, optimism, resilience, and self-efficacy) and one second-order factor (PsyCap) model of the previous study is appropriate for the Japanese context. In addition, Cronbach’s α and omega-higher-order of CPC-12R were sufficient. The measurement invariance analysis suggested sufficient scalar invariances for the employees and university students and across genders. The Japanese version of the CPC-12R had moderate positive correlations with job satisfaction, work engagement, conscientiousness, and extraversion, as well as a moderate negative correlation with negative emotionality. These findings provide evidence for sufficient reliability and construct validity of the Japanese version of the CPC-12R.

    DOI: 10.3389/fpsyg.2022.1053601

    PubMed

  • Workplace Identity Profiles: Associations with Personality Traits and Work Adaptation of Young Japanese Adults Reviewed

    Kai Hatano, Shogo Hihara, Megumi Ikeda, Jun Nakahara, Satoshi Tanaka, Kazumi Sugimura

    Journal of Adult Development   30   256 - 266   2023( ISSN:1068-0667 ( eISSN:1573-3440

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    While job identity is significantly related to personality traits and adaptation to the work environment, few studies have focused on job identity profile or on its relationships with the characteristics of young adults. This study aimed to identify the identity profiles of young workers in Japan and examine their associations with these employees’ personality traits, job satisfaction, work engagement, and emotional impairment. The survey participants were 500 working Japanese young adults (46.6% female; Mage = 26.12, SD = 2.34). The results of the latent profile analysis identified four job identity profiles: achievement, closure, moratorium, and diffusion. The results of the Chi-square test indicated that young adults in part-time employment were more likely to be classified under the moratorium profile than full-time workers. The results of the multivariate analysis of variance indicated that young adults with high commitment profiles (i.e., the achievement and closure profiles) had higher job satisfaction and work engagement than those with low commitment profiles (i.e., the moratorium and diffusion profiles). Future research directions and managerial implications were finally discussed.

    DOI: 10.1007/s10804-022-09435-2

    Other URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10804-022-09435-2/fulltext.html

  • Identity formation with gender differences in University students: a three-wave longitudinal study Reviewed

    Kai Hatano, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Shinichi Mizokami

    Current Psychology   30   30174 - 30186   2023( ISSN:1046-1310 ( eISSN:1936-4733

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: 10.1007/s12144-022-04036-4

    Other URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s12144-022-04036-4/fulltext.html

  • Profiles of Emotional Separation and Parental Trust from Adolescence to Emerging Adulthood: Age Differences and Associations with Identity and Life Satisfaction Reviewed International coauthorship

    Kazumi Sugimura, Shogo Hihara, Kai Hatano, Reiko Nakama, Satoko Saiga, Manabu Tsuzuki

    Journal of Youth and Adolescence   52 ( 3 )   475 - 489   2022.12( ISSN:0047-2891 ( eISSN:1573-6601

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    Abstract

    Youth become psychologically independent by emotionally separating from their parents and simultaneously developing a sense of trust in them. While these relational components have been addressed separately, studies focusing on the change in dynamics of these components are lacking. This study examined profiles of parent–youth relationship quality based on emotional separation and parental trust, age differences in the prevalence of these profiles, and age differences in the associations between the profiles, identity, and life satisfaction. Participants included 14,428 youth living in Japan from five age groups (44.8% girls/women; M<sub>age</sub> = 20.6 years; range = 12–25 years). Six profiles were identified: healthy–independent, unhealthy–independent, balanced, moderate/ambivalent, connected, and distant. The connected profile was predominant among early adolescents, while the healthy–independent profile was predominant among late adolescents and early and middle emerging adults. Among all age groups, identity synthesis was the highest in the healthy–independent profile, and life satisfaction was the highest and identity confusion was the lowest in the healthy–independent and connected profiles. These findings indicate that young people navigate the process of becoming independent from their parents by balancing emotional separation and parental trust, and this balance relates to identity development and life satisfaction.

    DOI: 10.1007/s10964-022-01716-z

    PubMed

    Other URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10964-022-01716-z/fulltext.html

  • Examining the Relationships between Active Learning Attitude and Grade and Sense of Generic Skills:Focusing on Interaction Effect with Out of Class Learning Time Reviewed

    Kai Hatano, Shotaro Nagamuma, Yugo Saito

    86 ( 2 )   20 - 28   2022.12

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:Domestic journal  

  • Direction of Associations between Personality Traits and Educational Identity Processes: Between- and Within-Person Associations Reviewed International coauthorship

    Kai Hatano, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Elisabetta Crocetti

    Journal of Adolescence   94 ( 5 )   763 - 775   2022.06( ISSN:01401971

     More details

    Authorship:Lead author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: 10.1002/jad.12062

    PubMed

  • Daily Identity Processes and Emotions in Young Adulthood: A Five-Day Daily-Diary Method Reviewed International coauthorship

    Kai Hatano, Koen Luyckx, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Andrik Becht

    Journal of Youth and Adolescence   51 ( 9 )   1815 - 1828   2022.05( ISSN:0047-2891 ( eISSN:1573-6601

     More details

    Authorship:Lead author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: 10.1007/s10964-022-01629-x

    PubMed

    Other URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10964-022-01629-x/fulltext.html

  • Trajectories in Sense of Identity and Relationship with Life Satisfaction During Adolescence and Young Adulthood Reviewed

    Kai Hatano, Shogo Hihara, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami, Kazumi Sugimura

    Developmental Psychology   58 ( 5 )   977 - 989   2022.05( ISSN:0012-1649 ( eISSN:1939-0599

     More details

    Authorship:Lead author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   International / domestic magazine:International journal  

    DOI: 10.1037/dev0001326

  • Examining the Direction of Associations between Self-efficacy and Self-regulated Learning Strategy:Development of a University Student Version of the Self-regulated Learning Strategy Scale Reviewed

    Kai Hatano, Yugo Saito

    43 ( 2 )   31 - 39   2021.12

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)   Kind of work:Joint Work   International / domestic magazine:Domestic journal  

  • Association between long-range temporal correlations in intrinsic EEG activity and subjective sense of identity Reviewed

    Kazumi Sugimura, Yasuhiro Iwasa, Ryota Kobayashi, Tatsuru Honda, Junya Hashimoto, Shiho Kashihara, Jianhong Zhu, Kazuki Yamamoto, Tsuyoshi Kawahara, Mayo Anno, Risa Nakagawa, Kai Hatano, Takashi Nakao

    Scientific Reports   11 ( 1 )   422   2021( eISSN:2045-2322

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    <title>Abstract</title>The long-range temporal correlation (LRTC) in resting-state intrinsic brain activity is known to be associated with temporal behavioral patterns, including decision making based on internal criteria such as self-knowledge. However, the association between the neuronal LRTC and the subjective sense of identity remains to be explored; in other words, whether our subjective sense of consistent self across time relates to the temporal consistency of neural activity. The present study examined the relationship between the LRTC of resting-state scalp electroencephalography (EEG) and a subjective sense of identity measured by the Erikson Psychosocial Stage Inventory (EPSI). Consistent with our prediction based on previous studies of neuronal-behavioral relationships, the frontocentral alpha LRTC correlated negatively with identity confusion. Moreover, from the descriptive analyses, centroparietal beta LRTC showed negative correlations with identity confusion, and frontal theta LRTC showed positive relationships with identity synthesis. These results suggest that more temporal consistency (reversely, less random noise) in intrinsic brain activity is associated with less confused and better-synthesized identity. Our data provide further evidence that the LRTC of intrinsic brain activity might serve as a noise suppression mechanism at the psychological level.

    DOI: 10.1038/s41598-020-79444-2

    PubMed

    Other URL: http://www.nature.com/articles/s41598-020-79444-2

  • 青年期におけるアイデンティティ発達の初期過程  児童期後期から青年期中期を対象とした検討 Reviewed

    中間玲子, 杉村和美, 畑野快, 溝上慎一, 都筑学

    発達心理学研究   32 ( 4 )   255 - 266   2021

     More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)  

  • Emotional separation, parental trust, and psychosocial adjustment in preadolescence and early adolescence Reviewed

    Kazumi, Sugimura., Shogo, Hihara., Kai, Hatano.

    Journal of Adolescence   84   165 - 170   2020.09

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Diverse-and-Dynamic Pathways in Educational and Interpersonal Identity Formation during Adolescence: Longitudinal Links with Psychosocial Functioning Reviewed

    Kai, Hatano., Kazumi, Sugimura., Elisabetta, Crocetti., & Wim, Meeus.

    Child Development   91   1203 - 1218   2020.08

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 青年期・成人期初期におけるアイデンティティの発達傾向と人生満足感の関連:大規模横断調査に基づく検討 Reviewed

    畑野快、杉村和美、中間玲子、溝上慎一、都筑学

    発達心理学研究 雑誌 日本発達心理学会   2020.04

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • パーソナリティ研究の動向と今後の展望 ――パーソナリティ特性,アイデンティティを中心とした変化・発達研究の 展開に向けて―― Reviewed

    畑野快

    教育心理学年報 雑誌 日本教育心理学会   59   57 - 73   2020.03

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • Do Identity Processes and Psychosocial Problems Intertwine with Each Other? Testing the Directionality of Between- and Within-Person Associations Reviewed

    Journal of Youth and Adolescence   49   467 - 478   2020.01

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Promoting Faculty Expert Judgement and Institutional Change by Facilitating the Use of Learning Outcomes Assessment Tools : Analyses of Pioneering Efforts Invited Reviewed

    41 ( 2 )   62 - 66   2020.01( ISSN:1344-2449

     More details

    Authorship:Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    CiNii Article

  • 青年期のアイデンティティ Reviewed

    畑野快

    児童心理学の進歩 金子書房   58   125 - 155   2019.07

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • The Characteristics of the Developmental Trajectories of Students during Their University Years: Focusing on the Sense of Growth in Literacy and Competency Reviewed

    Kai Hatano, Yukari Uegaki, Akitaka Hoshino, Tetsuya Takahashi

    40   18 - 26   2019.02

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • A Cross-Cultural Perspective on the Relationships between Emotional Separation, Parental Trust, and Identity in Adolescents Reviewed

    Kazumi Sugimura, Elisabetta Crocetti, Kai Hatano, Goda Kaniušonytė, Shogo Hihara, & Rita Žukauskienė

    Journal of Youth and Adolescence 雑誌 Springer   47   749 - 759   2018

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Longitudinal Links Between Identity Consolidation and Psychosocial Problems in Adolescence: Using Bi-Factor Latent Change and Cross-Lagged Effect Models Reviewed

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, & Seth, J, Schwartz

    Journal of Youth and Adolescence   47   717 - 730   2018

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • The Factorial Validity and Equivalence of Identity as Measured by the Erikson Psychosocial Stage Inventory in Adolescent Samples from the United States and Japan Reviewed

    Radosveta Dimitrova, Kai Hatano, Kazumi, Sugimura, & Laura Ferrer-Wreder

    European Journal of Psychological Assessment   2018

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 項目反応理論による主体的な学修態度尺度の特性分析 Reviewed

    畑野快、斎藤有吾

    教育工学会論文誌 雑誌 日本教育工学会   40 ( 4 )   379 - 386   2017.02

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Which came first, personality traits or identity processes during early and middle adolescence?

    Journal of Research in Personality   67   120 - 131   2017

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Is Adolescence a Period of Identity Formation for All Youth? Insights From a Four-Wave Longitudinal Study of Identity Dynamics in Japan. Reviewed

    Kai Hatano, & Kazumi Sugimura.

    Developmental Psychology   53 ( 11 )   2017

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 青年期の自己形成活動が時間的展望を介してアイデンティティ形成へ及ぼす影響  Reviewed

    溝上慎一、中間玲子、畑野快

    発達心理学研究 雑誌 日本発達心理学会   27 ( 2 )   148 - 157   2016.06

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Looking at the dark and bright side of identity formation: New insights from adolescents and emerging adults in Japan. Reviewed

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, & Elisabetta Crocetti

    Journal of Adolescence   47   156 - 168   2016

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • Working together or separately?: The role of identity and cultural self-construal in well-being among Japanese youth Reviewed

    Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Shinichi Mizokami, Kai Hatano, Manabu Tsuzuki, & Seth J. Schwartz

    Asian Journal of Social Psychology   19 ( 4 )   362 - 373   2016

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 大学生のアイデンティティの変化と主体的な学習態度の変化の関連 : 大学新入生の前期課程に着目して Reviewed

    畑野快、原田新

    発達心理学研究 雑誌 日本発達心理学会   26 ( 2 )   98 - 106   2015.06

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • アクティブラーニングの経験は学修成果と関連するのか : 3年間の学士課程教育における両者の変化に着目して Reviewed

    畑野 快, 上垣 友香理, 高橋 哲也

    大学教育学会誌 雑誌 大学教育学会   37 ( 1 )   86 - 94   2015.05

     More details

    Authorship:Lead author, Corresponding author   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Kind of work:Joint Work   International / domestic magazine:Domestic journal  

    Repository URL: http://hdl.handle.net/10466/00017140

  • 多次元アイデンティティ発達尺度(DIDS)によるアイデンティティ発達の検討と類型化の試み Reviewed

    中間玲子・杉村和美・畑野快・溝上慎一・都筑学

    心理学研究 雑誌 日本心理学会   85 ( 6 )   549 - 559   2015.02

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • プレFD を通じた大学教員になるための意識の変化と能力の獲得-京都大学文学研究科プレFD プロジェクトを対象に-

    田中 一孝, 畑野 快, 田口 真奈

    京都大学高等教育研究 京都大学高等教育研究開発推進センター   20   81 - 88   2014.12

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • エリクソン心理社会的段階目録 (第5段階) 12項目版の作成 Reviewed

    畑野快・杉村和美・中間玲子・溝上慎一・都筑学

    心理学研究 雑誌 日本心理学会   85 ( 5 )   482 - 487   2014.12

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 大学生の主体的な学習を促す心理的要因としてのアイデンティティと内発的動機づけ : 心理社会的自己同一性に着目して Reviewed

    畑野快、原田新

    発達心理学研究 雑誌 日本発達心理学会   25 ( 1 )   67 - 75   2014

  • 大学生の内発的動機づけが自己調整学習方略を媒介して主体的な学習態度に及ぼす影響 Reviewed

    畑野快

    教育工学会論文誌 雑誌 日本教育工学会   37 ( 0 )   2014

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • 日本人大学生における日本版アイデンティティ,コミットメント・マネジメント尺度(Japanese version of the Utrecht-Management of Identity Commitment Scale; U-MICSJ)の因子構造,信頼性,併存的妥当性の検討 Reviewed

    畑野快、杉村和美

    青年心理学研究 青年心理学会   25 ( 2 )   2014

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 自律・学習動機づけ・キャリアの関係を検討する上での今後の課題 : 伊田氏・浦上氏のコメントに対するリプライ Reviewed

    畑野快

    青年心理学研究 雑誌 青年心理学会   25 ( 2 )   2014

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • 日本人大学生における対人関係領域のアイデンティティにとって重要な他者は誰か? : 選択された他者別に検討した,アイデンティティ形成の3次元と人格,心理社会的問題,親子関係との関連

    杉村 和美, 畑野 快, 徳岡 大, 西田 若葉, 佐藤 裕樹, 保木井 啓史

    広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 雑誌 広島大学   62   89 - 97   2013

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 大学生の自律的な学習動機づけの検討 : 学習・キャリアの変数との関わりから Reviewed

    畑野快

    青年心理学研究 雑誌 日本青年心理学会   24 ( 2 )   137 - 148   2013

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • 大学生の主体的な授業態度と学習時間に基づく学生タイプの検討 Reviewed

    畑野快、溝上慎一

    教育工学会論文誌 雑誌 日本教育工学会   37 ( 1 )   13 - 21   2013

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 将来展望と日常生活との接続が学習に与える影響 : 接続尺度の開発を通して Reviewed

    溝上慎一・畑野快

    キャリアデザイン研究 雑誌 キャリアデザイン学会   9   65 - 78   2013

     More details

    Kind of work:Joint Work  

  • 「授業プロセス・パフォーマンス」の提唱及びその測定尺度の作成 Reviewed

    畑野快

    京都大学高等教育研究 雑誌 京都大学高等教育開発センター   17   27 - 36   2011

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • 青年期後期におけるコミュニケーションに対する自信とアイデンティティとの関連性 Reviewed

    畑野快

    教育心理学研究 雑誌 日本教育心理学会   58 ( 4 )   404 - 413   2010

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • 自己調整学習の有効性と検討課題及び大学教育への導入についての一考察 Reviewed

    畑野快

    京都大学高等教育研究 雑誌 京都大学高等教育研究開発推進センター   16   61 - 72   2010

     More details

    Kind of work:Single Work  

  • アイデンティティ形成プロセスについての一考察--自己決定を指標として

    畑野快

    発達人間学論叢 雑誌 大阪教育大学   13   31 - 38   2009

     More details

    Kind of work:Single Work  

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Books and Other Publications

  • 心のなかはどうなっているの? 高校生の「なぜ」に答える心理学

    畑野快( Role: Joint author ,  第10章; 第11章1節)

    福村出版   2023.01  ( ISBN:4571230664

     More details

    Total pages:244   Book type:Textbook, survey, introduction

  • Student Survey in the University IR Consortium

    Takahashi, T, Hatano, K( Role: Joint author)

    2022.06 

  • 第12章自己概念:パーソナリティの中核(翻訳)(著)ベルナルド・J・カルドゥッチ、カルドゥッチのパーソナリティ心理学

    畑野快( Role: Joint author)

    福村出版  2021.10 

     More details

    Responsible for pages:517-558.  

  • 第8章自己理解の発達(高平小百合編:教えと学びを考える発達心理学)

    高平小百合, 畑野快他 ( Role: Joint author)

    玉川大学出版  2021.03 

     More details

    Responsible for pages:110-121  

  • 公認心理士スタンダードテキストシリーズ12発達心理学 畑野快 (担当:分担執筆, 範囲:第10章青年期)

    畑野快( Role: Joint author)

    ミネルヴァ書房  2019.10  ( ISBN:978-4-623-08622-1

     More details

    Responsible for pages:120-131  

  • 公認心理士スタンダードテキストシリーズ12発達心理学

    畑野快( Role: Contributor ,  第10章青年期)

    ミネルヴァ書房  2019.09 

  • アイデンティティ(高坂康雅編ノードとしての青年期)

    畑野快( Role: Sole author)

    ナカニシヤ出版  2018.04  ( ISBN:9784779512742

  • A different pathway to adulthood? Relationships between identity formation and positive psychological outcomes in Japanese adolescents and emerging adults.

    Kazumi Sugimura, Kai Hatano( Role: Joint author)

    Springer  2018.01  ( ISBN:978-3-319-68363-8

     More details

    Responsible for pages:49-60  

  • 第9章自己調整学習を取り入れたコースの終わり方第11章 自己調整学習をコースデザインに統合するように計画すること(学生を自己調整学習者に育てる:アクティブラー二ングのその先へ L.B.ニルソン (著, 編集), Linda B. Nilson (著, 編集), 美馬 のゆり (監修, 翻訳), 伊藤 崇達 (監修, 翻訳), 深谷 達史 (翻訳), 岡田 涼 (翻訳), 梅本 貴豊 (翻訳), 渡辺 雄貴 (翻訳), 市川 尚 (翻訳), 畑野 快 (翻訳) )

    畑野快( Role: Sole author)

    北大路書房  2017.07  ( ISSN:4762829781

     More details

    Responsible for pages:113-119, 145-160  

  • 第6章達成目標:前向きな目標をもつ子どもを育てるために(担当:分担執筆, 範囲:中間玲子編自尊感情の心理学:理解を深める取扱説明書)

    畑野快( Role: Sole author)

    金子書房  2016.04  ( ISSN:4760826564

     More details

    Responsible for pages:84-94  

  • 第2章調査分析からみた高校生の意識の構造(担当:分担執筆, 範囲:溝上慎一・京都大学高等教育開発センター・河合塾編「どんな高校生が大学、社会で成長するのか:学校と社会をつなぐ調査からわかった伸びる高校生のタイプ」)

    畑野快( Role: Sole author)

    学事出版  2015.07  ( ISSN:476192148X

     More details

    Responsible for pages:33-46  

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MISC

Presentations

  • マクロ・マイクロ研究の知見から統合的に発達を捉える視座:アイデンティティ研究を例として Invited Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第35回大会企画シンポジウム話題提供  2024.03  日本発達心理学会

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (nominated)  

    Venue:大阪国際交流センター  

  • 加齢の自覚と受容の生涯発達 :「ふと感じる加齢」の調査から指定討論 Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第35回大会ラウンドテーブル  2024.03  発達心理学会

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (nominated)  

    Venue:大阪国際交流センター  

  • 実証的アイデンティティ発達研究への挑戦:長期発達研究からメカニズムの解明に向けて Invited Domestic conference

    畑野快

    日本心理学会第87回大会国際賞受賞記念講演  2023.09  日本心理学会

     More details

    Presentation type:Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech  

    Venue:神戸国際会議場・国際展示場  

  • 他者操作性方略と本来感,自己価値の随伴性との関連:Dark Triadの関係を考慮して Domestic conference

    西村朱音、畑野快

    日本心理学会第87回大会  2023.09  日本心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

    Venue:神戸国際会議場・国際展示場  

  • 仕事を得ることはアイデンティティを 発達させるのか:若者を対象とした 2 時点の縦断調査から Domestic conference

    畑野 快、日原 尚吾、杉村 和美、中間 玲子、都筑 学

    日本心理学会第87回大会  2023.09  日本心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

    Venue:神戸国際会議場・国際展示場  

  • 全般的なアイデンティティと日常的なアイデンティティ,感情,ライフイベントとの関連 2週間の日誌法を用いた検討 Domestic conference

    畑野快、日原尚吾、杉村和美

    日本発達心理学会第34回大会  2023.03  日本発達心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

    Venue:立命館大学いばらきキャンパス  

  • アイデンティティ研究の発展に向けて:発達メカニズムの解明と支援の方策を探る Domestic conference

    畑野快、川本哲也、中尾敬、高村真広、千島雄太、遠藤利彦

    日本発達心理学会第34回大会自主シンポジウム  2023.03 

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (public)  

    Venue:立命館大学いばらきキャンパス  

  • Identity development predicts task engagement and burnout in the transition to tertiary education or work. International coauthorship International conference

    The 18th European Association for Research on Adolescence conference  2022.09 

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (public)  

    Venue:Dblin, Ireland  

  • 実践的研究の基盤となった 理論・実証研究の再整理 当初の想定 〜 研究を通じて見えてきた課題まで Domestic conference

    佐藤万知、中島英博、長沼祥太郎、畑野快、斎藤有吾

    2021年度課題研究集会  2021.11  大学教育学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 国際交流とアカデミックキャリア:見せる研究から魅せる研究へ.国際交流委員会企画シンポジウム話題提供

    畑野快

    日本青年心理学会第29回大会  2021.10  日本青年心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 高校生の学びと成長(2)探究活動における学習尺度構成の試み Domestic conference

    紺田広明、森朋子、畑野快、本田周二、黒上晴夫

    日本教育心理学会第63回総会  2021.08  日本教育心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Profiles of emotional separation and parental trust in adolescents and young adults: Age differences and association with identity and life satisfaction International conference

    Sugimura, K., Hihara. S, Hatano, K., Nakama, R., & Tsuzuki, M.

    The 27th Annual Conference of the International Society for Research on Identity  2021.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • What and how do identity processes relate to the personality traits in adolescence? Examining within-person associations

    Kai, Hatano, Kazumi, Sugimura

    The 17th European Association for Research on Adolescence conference in Porto (Portugal; ONLINE)  2020.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 学位プログラムレベルでの質保証の実現に向けて:スタートアップ支援制度の取組み Invited

    畑野快

    2020年度私情協教育イノベーション大会  2020.09 

     More details

    Presentation type:Oral presentation (invited, special)  

  • What and how do identity processes relate to the personality traits in adolescence? Examining within-person associations Domestic conference

    Kai, Hatano., Kazumi, Sugimura.

    The 17th European Association for Research on Adolescence conference in Porto  2020.09  European Association for Research on Adolescence

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生を対象としたアクティブラーニング・リフレクション尺度作成の試み Domestic conference

    大山牧子、畑野快

    日本教育工学会2020秋季全国大会  2020.09  日本教育工学会

     More details

    Presentation type:Oral presentation (invited, special)  

  • 大阪府立大学総合リハビリテーション学類における組織的反転学習の取り組み

    高畑 進一, 小島 久典, 高尾 理樹夫, 上田 哲也, 畑野 快

    日本作業療法学会抄録集  2020.09  (一社)日本作業療法士協会

  • 大阪府立大学におけるAP事業の成果と課題 Domestic conference

    畑野 快 , 上垣 友香理 , 西田 悠輔 , 星野 聡孝 , 高橋 哲也

    大学教育学会第42回大会  2020.06  大学教育学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 5次元モデルに基づく大学生のアイデンティティ発達の軌跡と学習態度,資質・能力との縦断的関連

    畑野快, 溝上慎一

    日本発達心理学会第31回大会(大阪国際会議場)  2020.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 5次元モデルに基づく大学生のアイデンティティ発達の軌跡と学習態度,資質・能力との縦断的関連 Domestic conference

    畑野快 , 溝上慎一

    日本発達心理学会第31回大会  2020.03  日本発達心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティ発達の軌跡と大人とのつながり Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第31回大会  2020.03  日本発達心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティと精神的健康の縦断的関連:経験サンプリング法を用いた検討 Domestic conference

    畑野快 , 杉村和美

    日本心理学会第83回大会  2019.09  日本心理学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 主体的な学修態度と学習時間が学修成果に及ぼす複合的影響 Domestic conference

    畑野快 , 溝上慎一

    日本教育工学会2019年秋季全国大会  2019.09  日本教育工学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Developing a “Philosophy Competence Scale” and measuring student learning outcomes in philosophy education at Japanese universities

    Ikko, Tanaka, Kai, Hatano

    The 10th World Education Research Association conference in Japan  2019.08 

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (public)  

  • Developing a Philosophy Competence Scale and measuring student learning outcomes in philosophy education at Japanese universities International conference

    Ikko, Tanaka., Kai, Hatano.

    The 10th World Education Research Association conference in Japan  2019.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Multiple and diverse trajectories in the overall sense of identity and satisfaction with life during adolescence and young adulthood: A three-wave longitudinal study

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Msnabu Tsuzuki

    The 26th Annual Conference of the International Society for Research on Identity, Naples, Italy  2019.05 

     More details

    Presentation type:Symposium, workshop panel (public)  

  • Multiple and diverse trajectories in an overall sense of identity and satisfaction with life during adolescence and young adulthood: A three-wave longitudinal study. International conference

    Hatano, K., Sugimura, K., Nakama, R., & Tsuzuki, M.

    The 26th Annual Conference of the International Society for Research on Identity  2019.05 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 自主企画シンポジウム:教員・学生の学びと成長を考える :その組織的・個人的実践に向けて

    大山牧子, 畑野快, 舘野泰一, 伏木田稚子, 村上正行

    第25回大学教育研究フォーラム自主企画シンポ  2019.03 

  • The directionality of effects between identity processes and personality traits in adolescence: Examining between- and within-person associations International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura

    The 16th Biennial Meeting of the European Association for Research on Adolescence. Poster presentation.   2018.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Attachment, Personal and Social Identity, and Adjustment in Adolescence: Focusing on Mediating and Moderating Roles of Social Identity. International conference

    Kazumi Sugimura, Kai Hatano, Tomo Umemura, Shogo Hihara

    The 16th Biennial Meeting of the European Association for Research on Adolescence. Oral presentation.  2018.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 潜在クラスを用いた学生タイプの抽出とその特徴の分析―能力の成長感を指標として― Domestic conference

    畑野快、上垣友香理、星野聡孝、高橋哲也

    大学教育学会第40回大会  2018.06  大学教育学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • How do identity processes and subjective well-being influence each other? International conference

    Kazumi Sugimura, Kai Hatano

    Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA) Thematic Conference: Self and Identity in Emerging Adulthood. Oral presentation.  2018.05 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大阪府立大学における学びと成長の実態 ―eポートフォリオと学生調査の分析を通して―

    畑野快 、上垣友香理、高橋哲也、星野聡孝

    第24回大学教育研究フォーラム  2018.03  京都大学高等教育研究開発推進センター

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 哲学的能力尺度の妥当性と課題

    畑野快

    国立教育政策研究所高等教育政策セミナー  2018.03  国立教育政策研究所

  • 重層的PDCAサイクルに基づく内部質保証システムの構築―大阪府立大学の事例- Invited

    畑野快

    APシンポジウム  2018.03  京都外国語大学

  • eポートフォリオ利用率向上に対するシステム改善等の効果

    星野聡孝、畑野 快、小島篤博、青木茂樹、宮本貴朗

    第24回大学教育研究フォーラム  2018.03  京都大学高等教育研究開発推進センター

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • How do personality traits related to academic achievement and generic skills in Japan? International conference

    Kai Hatano, Yugo Saito, & Shotaro Naganuma

    Hawaii International Conference on Education  2018.01  The International Academic Forum

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Defining the Leaning Outcomes of a Discipline: A Case of Philosophy Education in Japanese Universities International conference

    Ikko Tanaka, Kai Hatano

    Hawaii International Conference on Education  2018.01  The International Academic Forum

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • VALUE Rubricを参照したEssential Learning Outcome Scale開発の試み Domestic conference

    畑野快、斎藤 有吾、長沼 祥太郎

    第33回日本教育工学会全国大会  2017.09  日本教育工学会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大阪府立大学におけるIRコンソーシアムデータの活用事例

    畑野快

    大学IRコンソーシアムセミナー・ワークショップ  2017.09  大学IRコンソーシアム

  • IRの活用と課題―大阪府立大学の取組みを事例として― Invited

    畑野快

    平成29年度教育改革ICT戦略大会  2017.09  公益社団法人 私立大学情報教育協会

  • アクティブ・ラーニングの実践に向けて―形式的な議論から主体的・対話的で深い学びを促す授業方法へ― Invited

    畑野快

    大阪府教職員統計教育セミナー  2017.07  大阪府統計課

  • Developmental changes of three identity dimensions in Japanese adolescents: A four wave longitudinal study International conference

    Kazumi, Sugimura & Kai Hatano

    International and multidisciplinary, the International Society for Research on Identity  2017.05  Society Research for Adolescence

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大阪府立大学における学びの可視化の取り組み(2) ―eポートフォリオの仕組みと活用―

    星野聡孝、畑野、快 、上垣友香理、高橋哲也

    関西FD連絡協議会第10回総会  2017.05  関西FD連絡協議会

     More details

    Presentation type:Oral presentation (invited, special)  

  • 大阪府立大学における学びの可視化の取り組み(1) ―成績データ・学生調査の活用―

    畑野快 、上垣友香理、星野聡孝、高橋哲也

    関西FD連絡協議会第10回総会  2017.05  関西FD連絡協議会

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティの感覚は青年期発達においてどのような意味をもつのか Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第28回大会  2017.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生は学士課程教育の経験を通してどのように成長しているのか:大阪府立大学の学生調査の分析結果を事例として Domestic conference

    畑野快、上垣友香理、高橋哲也

    第23回大学教育研究フォーラム発表口頭発表  2017.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 日本の大学生のベンチマークデータ:大学IRコンソーシアムの共通学生調査から Domestic conference

    高橋哲也、畑野快

    第23回大学教育研究フォーラム口頭発表  2017.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 分野別学修成果の策定と測定:哲学思想系分野を事例に Domestic conference

    田中一孝、畑野快

    第23回大学教育研究フォーラム  2017.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティ発達のプロセス:青年期前期・中期・後期にわたる縦断研究から Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第28回大会  2017.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Developmental changes of exploration and commitment dimensions in Japanese adolescents: A four wave longitudinal study. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura

    The 15th Biennial Conference of the European Association of Research on Adolescence. Poster presentation.  2016.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • How do Japanese youth draw the trajectories of identity development during adolescence and emerging adulthood? International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura

    The 23rd International Association of Cross-Cultural Psychology. Oral presentation.  2016.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • How is identity related to internal and external problem behaviors in adolescence. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura

    The 31th International Congress of Psychology. Poster presentation.  2016.07 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • The relationships between separation, connectedness, and identity: A reconsideration with Japanese adolescence. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami

    The 31th International Congress of Psychology Oral presentation.  2016.07 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Identity developmental trajectories in adolescence and young adulthood: Based on the five dimensional model. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura

    The 31th International Congress of Psychology. Poster presentation.  2016.07 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • The sense of identity of the twelfth grader in Japan: Its distinctive features and the relationship with parental relationship, ISRI and well-being. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami

    The 23th International Society for Research on Identity. Poster presentation.  2016.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Radical and moderate separation from parents in Japanese emerging adults: The relationship with autonomy, identity, and well-being. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami

    The 7th Conference of the Society for the Study of Emerging Adulthood. Oral presentation.  2015.10 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティスタイル尺度第5版(ISI-5)日本語版の作成 Domestic conference

    中間玲子、杉村和美、溝上慎一、畑野 快、都筑学

    日本心理学会第67回大会ポスター発表  2015.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アクティブラーニングは学生を成長させるのか:大阪府立大学の学生調査の結果から Domestic conference

    畑野快

    日本テスト学会第13回大会シンポジウム話題提供  2015.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生の学習動機づけは発達するのか:アイデンティティとの関わりから Domestic conference

    畑野快

    日本教育心理学会第57回総会自主シンポジウム話題提供  2015.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 日本の青年におけるアイデンティティの発達の様相:3次元モデルに基づく縦断的検討 Domestic conference

    日本教育心理学会第57回総会自主シンポジウム話題提供

    日本教育心理学会第57回総会自主シンポジウム話題提供  2015.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大阪府立大学における教学IRの実践と展開:学生調査の結果から Domestic conference

    西田悠輔、上垣友香理、大久保正明、畑野 快、高橋哲也

    大学教育学会第37回大会口頭発表  2015.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生の学修成果を規定する要因についての縦断的検討:大阪府立大学における学生調査の結果から Domestic conference

    畑野 快、上垣友香理、高橋哲也

    大学教育学会第37回大会口頭発表  2015.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • ルーブリックの意義と課題:ルーブリックの批判的検討をふまえて Domestic conference

    松下佳代、畑野 快、ほか11名

    第21回大学教育研究フォーラム口頭発表  2015.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Does separation from parents really matter for identity formation?: A reconsideration with Japanese adolescents. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami

    The 22th Annual Conference the Society for Research on Identity Formation. Oral presentation.  2015.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Which comes first, personality traits or identity processes? International conference

    Kai Hatano, Yusuke Takahashi

    The 16th the Society for Personality and Social Psychology (Preconference; Life span social psychology) Poster presentation.  2015.02 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 青年のコミュニケーションに対する自信はアイデンティティのどの側面と関わるのか Domestic conference

    畑野快

    日本教育心理学会第56回大会自主シンポジウム話題提供  2014.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティの感覚における構造の検討:両因子モデルを用いた検討 Domestic conference

    日本教育心理学会第56回大会ポスター発表

    日本教育心理学会第56回大会ポスター発表  2014.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • パーソナリティとアイデンティティの因果の方向性:交差遅延効果モデルによる検討 Domestic conference

    畑野快、髙橋雄介

    日本パーソナリティ心理学会第23回大会ポスター発表  2014.10 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 現代青年における友人、異性との関係はどのようなものか:行動の背後にある動機に着目して Domestic conference

    畑野快

    日本パーソナリティ心理学会第23回大会経常的交流委員会企画シンポジウム司会  2014.10 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Is three-dimensional model of identity development useful for Japanese adolescents? International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimuira, Yusuke Takahashi

    The 14th Biennial Conference of the European Association of Research on Adolescence. Poster presentation.  2014.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Working together or separately? : The role of identity and cultural self-construal in well-being. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Manabu Tsuzuki, Schinichi Mizokami

    Working together or separately? : The role of identity and cultural self-construal in well-being.  2014.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Identity formation among early, middle, and late adolescents in Japan.  International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimuira, Yusuke Takahashi

    The 17th the European Conference on Personality. Poster presentation.  2014.07 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 段階別にみたプレFDの特徴とその目的 Domestic conference

    田口真奈、田中一孝、畑野 快

    日本高等教育学会第17回大会口頭発表  2014.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Pre Future Faculty Program(PFFP)を通じたファカルティになるための意識の変化と能力の獲得:京都大学文学研究科プレFDプロジェクトを対象に Domestic conference

    :畑野 快、田中一孝、田口真奈

    大学教育学会第36回大会口頭発表  2014.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 時間的展望と大学教育:「学び」,「キャリア」,「生活」の観点から Domestic conference

    畑野快

    日本発達心理学会第26回ラウンドテーブル話題提供  2014.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 青年期のBig Fiveパーソナリティ特性と問題行動傾向の関連 Domestic conference

    髙橋雄介、畑野 快

    日本発達心理学会第26回ポスター発表  2014.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Utrecht-Management of Identity Commitment Scaleを用いたアイデンティティ、ステイタスの発達的変化:青年期前期、中期、後期の青年を対象とした横断調査から Domestic conference

    畑野 快、杉村和美、髙橋雄介、溝上慎一

    日本発達心理学会第26回ポスター発表  2014.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • U-MICS日本語版の信頼性及び妥当性の検討:青年期、成人形成期を対象に Domestic conference

    畑野快

    日本パーソナリティ心理学会第22回大会ポスター発表  2013.10 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 自己効力感の変化が自己調整学習方略の変化に与える影響:潜在差得点モデルを用いた検討 Domestic conference

    畑野 快、髙橋雄介、溝上慎一

    日本教育心理学会第55回ポスター発表  2013.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Identity formation in Japanese emerging adults: From three dimensions to five statuses in the domain of education. International conference

    Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Masaru Tokuoka, Yuki Sato, Keishi Hokii

    The 20th Annual Conference the Society for Research on Identity Formation  2013.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • VALUEルーブリックの意義と課題:規準とレベルの分析を通して Domestic conference

    松下佳代、髙橋雄介、坂本尚志、田川千尋、田口真奈、畑野 快、ほか7名

    第19回大学教育研究フォーラム口頭発表  2013.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • Verification of a three-dimensional model of identity formation in Japanese late adolescents International conference

    Kai Hatano

    International Forum Supported by Grants for Excellent Graduate Schools "Practical Knowledge and Educational Studies for the Future" Poster presentation.  2013.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 自己効力感と自己調整学習方略の因果の方向性:交差遅延効果モデルを用いた検討 Domestic conference

    畑野快

    日本教育心理学会第54回大会ポスター発表  2012.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 自己効力感、自己調整学習方略、授業態度の関連 Domestic conference

    畑野快

    第18回大学教育研究フォーラム口頭発表  2012.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • The Effects of achievement goal on self-regulated learning strategy. International conference

    Kai Hatano

    Symposium of the Global COE Program "Revitalizing Education for Dynamic Hearts and Minds" International Workshop for Young Researchers. Poster presentation.  2011.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • アイデンティティの感覚が学習行動、職業的関与、充実感に与える影響について Domestic conference

    畑野快

    日本青年心理学会第19回大会口頭発表  2011.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生のキャリア意識が学習動機づけと学習行動に与える影響 Domestic conference

    畑野 快、髙橋雄介

    日本パーソナリティ心理学会第20回大会ポスター発表  2011.09 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生を対象とした自己調整学習方略尺度作成の試み Domestic conference

    畑野 快、及川 恵、半澤礼之

    日本教育心理学会第53回大会ポスター発表  2011.07 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生の2つのライフの構造分析1 :将来指向性と日常指向性のバランスの観点から Domestic conference

    畑野 快、溝上慎一

    大学教育学会第33回大会口頭発表  2011.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生の2つのライフの構造分析2 :将来指向性と日常指向性のバランスの観点から Domestic conference

    溝上慎一、畑野 快

    大学教育学会第33回大会口頭発表  2011.06 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 自己調整学習方略と学習動機づけ、学習行動の関係 Domestic conference

    畑野快

    第17回大学教育研究フォーラム口頭発表  2011.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • The Effects of Academic Motivation on Academic Performance and Vocational Commitment. International conference

    Kai Hatano

    "Knowing self, knowing others", 46 Kyoto. Poster presentation.  2011.01 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 青年期後期の大学生を対象とした学習動機尺度作成の試み Domestic conference

    畑野快

    日本教育心理学会第52回大会ポスター発表  2010.08 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • プロセス、パフォーマンスとアイデンティティとの関連 Domestic conference

    畑野快

    第16回大学教育研究フォーラム口頭発表  2010.03 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • インタラクショナルアビリティがアイデンティティ形成に与える影響について-コミュニケーションの観点から Domestic conference

    畑野快

    日本パーソナリティ心理学会第18回大会ポスター発表  2009.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

  • 青年期後期におけるインタラクショナルアビリティとアイデンティティとの関連 Domestic conference

    畑野快

    日本青年心理学会第17回大会口頭発表  2009.11 

     More details

    Presentation type:Poster presentation  

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Outline of collaborative research (seeds)

  • 能力の評価

  • 動機づけと学業成績

  • パーソナリティと健康

Grant-in-Aid for Scientific Research

  • A multidisciplinary research on the mechanism of identity formation and intervention in adolescence

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2025

  • A Study on Consideration and Effectiveness Verification of Mindfulness Program for Juvenile Delinquency

    Grant-in-Aid for Scientific Research(C)  2024

  • A multidisciplinary research on the mechanism of identity formation and intervention in adolescence

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2024

  • 青年期アイデンティティ形成のメカニズムの解明と介入に関する複合的研究

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2023

  • 非行少年を対象としたマインドフルネスプログラムの考察と効果検証に関する研究

    Grant-in-Aid for Scientific Research(C)  2023

  • 青年期アイデンティティ形成のメカニズムの解明と介入に関する複合的研究

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2022.04

  • 非行少年を対象としたマインドフルネスプログラムの考察と効果検証に関する研究

    Grant-in-Aid for Scientific Research(C)  2022.04

  • (繰越)学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2022

  • 学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2021

  • 未来を予測し学生の主体性を高めるフィードフォワード型教学IRのシステム構築

    2020

  • 学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換

    2020

  • アイデンティティと精神的健康の日常・発達的関連についての縦断的研究

    2020

  • アイデンティティと精神的健康の日常・発達的関連についての縦断的研究

    Grant-in-Aid for Early-Career Scientists  2019

  • 学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2019

  • 未来を予測し学生の主体性を高めるフィードフォワード型教学IRのシステム構築

    Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)/(Exploratory)  2019

  • 未来を予測し学生の主体性を高めるフィードフォワード型教学IRのシステム構築

    Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)/(Exploratory)  2018

  • アイデンティティと精神的健康の日常・発達的関連についての縦断的研究

    Grant-in-Aid for Early-Career Scientists  2018

  • 学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換

    Grant-in-Aid for Scientific Research(B)  2018

  • 未来を予測し学生の主体性を高めるフィードフォワード型教学IRのシステム構築

    Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)/(Exploratory)  2018

  • 大学生の学修時間と主体的な学修態度が学修成果に及ぼす複合的影響に関する縦断的研究

    Grant-in-Aid for Early-Career Scientists  2017

  • 大学生の学修時間と主体的な学修態度が学修成果に及ぼす複合的影響に関する縦断的研究

    Grant-in-Aid for Early-Career Scientists  2015

  • 大学生の主体的な学習態度の形成と促進に関する教育心理学的研究

    Grant-in-Aid for JSPS Fellows  2014

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Incentive donations / subsidies

  • オープンアクセス(OA)にかかる論文プロセス費(APC)補助金

    大阪公立大学  オープンアクセス(OA)にかかる論文プロセス費(APC)補助金   2023.03

Acceptance of Researcher

  • 2024  Number of researchers:1

Charge of on-campus class subject

  • 認知行動科学特別研究1

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 現代システム科学特別演習1

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別演習1

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別研究1

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 人間環境科学演習II(心理演習)

    2024   Weekly class   Undergraduate

  • 大学教育実践演習

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 初年次ゼミナール

    2024   Weekly class   Graduate school

  • キャリアと実践 2

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 高年次ゼミナール

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学入門

    2024   Intensive lecture   Graduate school

  • 認知行動科学特別研究1

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 現代システム科学特別演習1

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 大学教育実践演習

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 初年次ゼミナール

    2023   Weekly class   Graduate school

  • 心理学入門

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別演習1

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別研究1

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 青年心理学特論

    2023   Weekly class   Graduate school

  • 認知行動科学特別研究2

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 現代システム科学特別演習2

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 発達心理学2

    2023   Weekly class   Undergraduate

  • 心理学入門

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別演習2

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別研究2

    2023   Intensive lecture   Graduate school

  • 認知行動科学特別研究1

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 初年次ゼミナール

    2022   Weekly class   Undergraduate

  • 心理学入門

    2022   Weekly class   Undergraduate

  • 心理学特別研究1

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別演習1

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 現代システム科学特別演習1

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 現代システム科学特別演習2

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 青年心理学特論

    2022   Weekly class   Graduate school

  • 認知行動科学特別研究2

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別演習2

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学特別研究2

    2022   Intensive lecture   Graduate school

  • 心理学入門

    2022   Weekly class   Graduate school

  • Introduction to Psychology

    2021    

  • First Year Seminar

    2021    

  • Introduction to Psychology

    2021    

  • First Year Seminar

    2020    

  • Introduction to Psychology

    2020    

  • First Year Seminar

    2020    

  • Introduction to Psychology

    2020    

  • Introduction to Psychology

    2019    

  • First Year Seminar

    2019    

  • Introduction to Psychology

    2019    

  • First Year Seminar

    2018    

  • Introduction to Psychology

    2018    

  • Introduction to Psychology

    2017    

  • First Year Seminar

    2017    

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Faculty development activities

  • 高大接続セミナー 高校教育の変化と展開:「総合的な探究の時間」と大学教育との接続  2023

     More details

    アドミッションセンターと共催し、高大接続セミナー
    高校教育の変化と展開:「総合的な探究の時間」と大学教育との接続を開催した。企画および司会を務めた。

  • 授業デザイン研修1,2  2023

     More details

    授業デザイン研修1,2の進行および講師を務めた。

  • 工学FDセミナー「高等学校における学習指導要領改定に伴う情報科教育の今」企画  2023

     More details

    工学FD委員と協働して工学FDセミナー「高等学校における学習指導要領改定に伴う情報科教育の今」を企画・実施した。

  • 内部質保証スタートアップ支援事業成果報告・司会  2022

  • 新任教員研修講師  2022

  • 第1, 2回授業デザイン研修講師  2022

  • FD・SD研修 「学びのユニバーサルデザインに基づく授業設計~自分の学びを舵取りする学生を~」(企画・司会)  2021

     More details

    FD・SD研修「学びのユニバーサルデザインに基づく授業設計~自分の学びを舵取りする学生を~」において企画、司会を務めた。

  • 全学FDセミナー THEランキングを通して授業カリキュラム、授業実践を振り返る(企画、話題提供)  2021

     More details

    全学FDセミナーTHEランキングを通して授業カリキュラム、授業実践を振り返るにおいて、企画およびTHEランキングの現状と学生調査の結果について報告した。

  • 内部質保証スタートアップ支援事業 成果報告会企画・司会  2021

     More details

    内部質保証スタートアップ支援事業 成果報告会において企画の立案および司会を務めた。

  • 第1、2回「授業デザイン研修 I」  2021

     More details

    授業デザイン研修1において司会・講師・ファシリテーターを務めた。

  • Zoom活用講座(基本編・応用編)企画・司会  2021

     More details

    Zoom活用講座(基本編・応用編)の企画・司会を務めた。

  • 2021年度新任教員FD研修(講師)  2021

     More details

    (4)「データから見る府大生の特徴」の動画作成および講師を務めた。

  • 2021年度TA-S研修企画・講師  2020

  • FDセミナー「反転授業実践セミナー」企画・司会  2020

  • 第2回授業デザイン研修2・講師  2020

  • FD・SD研修「障がいのある学生を支援するための 全学的組織体制」企画  2020

  • SDワークショップ 『 業務における後輩指導 』企画・司会  2020

  • 第1回授業デザイン研修2  2020

  • 第2回工学全体FDセミナー「研究室指導に必要なコーチング技能入門WS -学生が自己効力感を高める工夫-」企画・司会  2020

  • 第1回授業デザイン研修1・講師  2020

  • 内部質保証スタートアップ支援事業成果報告会(第2回)企画・司会  2020

  • 内部質保証スタートアップ支援事業成果報告会(第1回)企画・司会  2020

  • 第1回工学全体FDセミナー「オンライン授業のデザインとすすめかた」企画・開催  2020

     More details

    セミナーにおいて司会・講師を務めた。

  • オンライン研修「Zoom活用講座」企画  2020

     More details

    企画・立案を行った。

  • 新任教員研修・講師  2020

     More details

    「データから見る府大生の特徴」において講師を務めた。

  • Moodle実践講座の企画・立案  2019

     More details

    2019年6月18日に開催された「Moodle実践講座」に関して企画・立案を行い、当日は司会を務めた

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Number of papers published by graduate students

  • 2023

    Number of graduate students presentations:1

Number of instructed thesis, researches

  • 2023

    [Number of instructed the Master's Program] (previous term):

    [Number of master's thesis reviews] (chief):[Number of master's thesis reviews] (vice-chief):1

  • 2022

    [Number of instructed the Master's Program] (previous term):

Social Activities ⇒ Link to the list of Social Activities

  • モチベーション ~理解を深め、そして高める~,日常に活かす!他者との コミュニケーションを円滑に進める工夫

    Role(s): Lecturer

    Type: Seminar, workshop

    大阪市職員人材開発センター  夜間スキルアップ講座  2024.01 - 2024.02

     More details

    SDGs:

    Number of participants:100(人)

  • ワーク・ライフ・バランスとモチベーション、モチベーションを引き出すためのコミュニケーション

    Role(s): Lecturer

    Type: University open house, Cooperation business with The administrative, educational institutions, etc.

    大阪市職員人材開発センター  夜間スキルアップ講座  2023.01 - 2023.02

     More details

    SDGs:

  • 学生の主体的な学びを促すための工夫

    Role(s): Lecturer

    Type: Lecture

    神戸学院大学全学教育推進機構主催 FD セミナー  2022.11

     More details

    SDGs:

  • 内部質保証システムの構築に向けてのシステムと制度

    Role(s): Lecturer

    Type: Lecture

    中央大学  他大学における学修成果の可視化を学ぶ  2022.10

     More details

    SDGs:

  • FDセミナー講師(滋賀大学)

    2020.01

     More details

    2020年1月16日に滋賀大学で開催されたFDフォーラムで「3つのポリシーと学修成果の可視化」というタイトルで講演を行った

  • FDセミナー講師(鹿児島大学)

    2019.12

     More details

    2019年12月9日に鹿児島大学の学生・教職員ワークショップで「学生調査の結果をいかに活用するか:大阪府立大学の取組み」というタイトルで話題提供を行った

  • FDセミナー講師(びわこ学院大学)

    2019.11

     More details

    2019年11月25日にびわこ学院大学で開催されたFDセミナーで「ルーブリックの特徴と開発:時短・ぶれない・公平な評価方法」というタイトルで研修を行った

  • 講演(大阪市立高校)

    2019.11

     More details

    2019年11月22日に大阪市立高等学校で開催された大阪市教育委員会『がんばる先生支援』グループ研究A授業研究会において「高大接続そしてトランジションの文脈における主体的・対話的で深い学びとその評価」というタイトルで講演を行った

  • セミナー講師(立教大学)

    2019.02

     More details

    2019年2月18日に立教大学で開催されたデータに基づく教育改善研究会において「重層的PDCAサイクルに基づく内部質保証システムの構築に向けて:大阪府立大学の取組み」というタイトルで話題提供を行った

  • FDセミナー講師(武庫川女子大学)

    2018.12

     More details

    2018年12月5日、武庫川女子大学でのFDセミナーにおいて「3つのポリシーと学修成果の可視化」というタイトルで講演を行った

  • 電通育英会主催リーダー育英塾ファシリテーター

    2018.08

  • 大阪府立農芸高校SPH運営指導委員副委員長

    2018.04 - 2021.03

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Media Coverage

  • 初年次ゼミナールのデザインと工夫 Promotional material

    大阪公立大学広報課  第3回学長メディア懇談会大阪公立大学が考える日本の教育の未来: 大規模統合の経験から  2022.12

      More details

    SDGs:

Academic Activities

  • Identity: An International Journal of Theory and Research

    Role(s): Peer review

    International Society for Research on Identity  2023

     More details

    Type:Peer review 

  • Journal of Youth and Adolescence

    Role(s): Peer review

    2023

     More details

    Type:Peer review 

  • European Journal of Personality

    Role(s): Peer review

    European Association of Personality Psychology  2023

     More details

    Type:Peer review 

  • Developmental Psychology

    Role(s): Peer review

    American Psychological Association  2023

     More details

    Type:Peer review 

  • Child Development Perspective

    Role(s): Peer review

    Society for Research in Child Development  2023

     More details

    Type:Peer review 

  • Current Psychology

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • 日本教育工学会論文誌

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • Psychologia

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:2件

  • Journal of Youth and Adolescence

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:3件

  • Japanese Psychological research

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • Journal of Early Adolescence

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • Journal of Adolescence

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • Identity: An International Journal of Theory and Research

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:1件

  • Emerging adulthood

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:2件

  • Developmental Psychology

    Role(s): Peer review

    2022.04

     More details

    Type:Peer review 

    審査件数:2件

  • Identity: An International Journal of Theory and Research

    2020.04

  • 発達心理学研究

    2020.01

  • 青年心理学研究

    2019.04

  • 教育心理学研究

    2017.01 - 2019.12

  • パーソナリティ研究

    2015.09 - 2019.09

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Foreigner acceptance

  • 2024

    foreigners accepted :1

Job title

  • Manager within the university

    Osaka Metropolitan University

    学長特別補佐  2023.04